ΜΙΚΡΟ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Πέτρος Μυλωνάς

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

O ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ 
α) Ο προφορικός και ο γραπτός λόγος κατά τη σύνταξη είναι δύο ειδών: ευθύς και πλάγιος.
β) Ευθύς ονομάζεται ο λόγος που μεταδίδεται σε κάποιον αμετάβλητος και με τις ίδιες λέξεις, όπως ακριβώς ειπώθηκε από τον ομιλητή. Στην περίπτωση αυτή προηγούνται ρήματα λεκτικά, γνωστικά, αισθητικά, δοξαστικά, ερωτηματικά, αλλά ο λόγος δεν εξαρτάται από αυτά τα ρήματα.

 

γ) Πλάγιος ονομάζεται ο λόγος που μεταδίδεται σε κάποιον αλλαγμένος και όχι με τις ίδιες λέξεις που ειπώθηκε από τον ομιλητή. Στην περίπτωση αυτή προηγούνται ρήματα των ίδιων κατηγοριών με τη σημείωση [β], αλλά ο λόγος εξαρτάται από αυτά τα ρήματα.
δ) Ο πλάγιος λόγος εξαρτάται από τις εξής κατηγορίες ρημάτων:
        Από λεκτικά ρήματα· μετά από αυτά ο πλάγιος λόγος είναι ειδικό απαρέμφατο ή ειδική πρόταση.
        Από γνωστικά ρήματα· μετά από αυτά ο πλάγιος λόγος είναι ή ειδική πρόταση ή κατηγορηματική μετοχή ή σπανιότερα ειδικό απαρέμφατο ή πλάγια ερώτηση.
       Από αισθητικά ρήματα· μετά από αυτά ο πλάγιος λόγος είναι ή ειδική πρόταση ή κατηγορηματική μετοχή ή σπανιότερα ειδικό απαρέμφατο ή πλάγια ερώτηση.
        Από δοξαστικά ρήματα· μετά από αυτά ο πλάγιος λόγος είναι ειδικό απαρέμφατο.
        Από βουλητικά (επιθυμίας) ρήματα· μετά από αυτά ο πλάγιος λόγος είναι τελικό απαρέμφατο (το ίδιο ισχύει και για ρήματα κελευστικά, προτρεπτικά, συμβουλευτικά, παρακλητικά, αιτητικά, ευχετικά, απαγορευτικά και αποτρεπτικά).
        Από ερωτηματικά ρήματα· μετά από αυτά ακολουθεί δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική πρόταση.
ε) Οι χρόνοι των ρημάτων στην αρχαία ελληνική γλώσσα διακρίνονται σε δύο (2) βασικές κατηγορίες, που θα μας απασχολήσουν παρακάτω: στους αρκτικούς (κύριους ή βασικούς) και στους ιστορικούς (δευτερεύοντες ή παραγόμενους). Αρκτικοί χρόνοι θεωρούνται: ο ενεστώτας, ο μέλλοντας, ο παρακείμενος, ο τετελεσμένος μέλλοντας και ο γνωμικός αόριστος στην οριστική. Ιστορικοί χρόνοι θεωρούνται: ο παρατατικός, ο αόριστος στην οριστική, ο υπερσυντέλικος, ο ιστορικός ενεστώτας και η δυνητική οριστική.
[Διευκρίνιση: ακόμη θεωρούνται αρκτικοί χρόνοι η υποτακτική, η προστακτική, η δυνητική και ευχετική ευκτική όλων των χρόνων, καθώς και η υποτακτική, η ευκτική, το απαρέμφατο και η μετοχή, όταν εξαρτώνται από αρκτικό χρόνο. Θεωρούνται, επιπλέον, ιστορικοί χρόνοι η ευκτική, το απαρέμφατο και η μετοχή, όταν εξαρτώνται από ιστορικό χρόνο].
ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΘΥ ΣΤΟΝ ΠΛΑΓΙΟ ΛΟΓΟ
Ο ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΡΙΣΗΣ
Στον ευθύ λόγο, έχουμε δύο (2) είδη κύριων προτάσεων που ενδέχεται να εκφράζουν κρίση, ως προς το περιεχόμενό τους: α) τις κύριες – ανεξάρτητες προτάσεις κρίσεως (καταφατικές ή αποφατικές) και β) τις ευθείες ερωτήσεις κρίσεως (που είναι κι αυτές κύριες – ανεξάρτητες προτάσεις και στο τέλος τους έχουν πάντοτε ερωτηματικό).
 [Διευκρίνιση: υπάρχουν φυσικά και ευθείες ερωτήσεις επιθυμίας, οι οποίες όμως θα εξεταστούν παρακάτω, αφού ανήκουν στον πλάγιο λόγο επιθυμίας, σε σχέση με το θέμα που μας απασχολεί].
(Α)
Οι κύριες – ανεξάρτητες προτάσεις κρίσεως (καταφατικές ή αποφατικές)
στον πλάγιο λόγο
Οι κύριες προτάσεις κρίσεως (καταφατικές, αποφατικές) εκφέρονται στον ευθύ λόγο με τρεις εγκλίσεις: οριστική, δυνητική οριστική και δυνητική ευκτική.
[Διευκρινήσεις: Δυνητική οριστική θεωρείται η οριστική ιστορικού χρόνου με το δυνητικό ἄν. Δυνητική ευκτική θεωρείται η ευκτική με το δυνητικό ἄν· Εκφράζει κάτι που μπορεί να γίνει στο παρόν ή στο μέλλον (απαντά σ’ όλους τους χρόνους, πλην του μέλλοντα)].
Στην περίπτωση των κύριων προτάσεων κρίσεως (καταφατικών ή αποφατικών), ανεξάρτητα της έγκλισης εκφοράς τους στον ευθύ λόγο, στον πλάγιο λόγο μετατρέπονται ή σε ειδική πρόταση ή σε ειδικό απαρέμφατο ή σε κατηγορηματική μετοχή, ανάλογα με το είδος του ρήματος εξάρτησης (συμβουλέψου παραπάνω τη γενική σημείωση .
Παρακολούθησε τον παρακάτω πίνακα: 

Στον Ευθύ Λόγο:
Στον Πλάγιο Λόγο γίνονται:
Ειδική πρόταση
Ειδικό απαρέμφατο
Κατηγορηματική μετοχή
ΟΡΙΣΤΙΚΗ



ὑβριστὴς εἶ.





λέγει ὡς ὑβριστὴς εἰμί.

ἔλεγεν ὡςὑβριστὴς εἴην. B


νομίζει με ὑβριστὴν εἶναι.

ἐνόμιζέ με ὑβριστὴν εἶναι.





γιγνώσκει με ὑβριστὴν ὄντα.

ἐγίγνωσκέ με ὑβριστὴν ὄντα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΟΡΙΣΤΙΚΗ
ὑβριστὴς ἂν ἦσθα.

λέγει ὡς ὑβριστὴς ἂν ἦν.

ἔλεγεν ὡςὑβριστὴς ἂν ἦν.

νομίζει με ὑβριστὴν ἂν εἶναι

ἐνόμιζέ με ὑβριστὴν ἂν εἶναι.


γιγνώσκει με ὑβριστὴν ἂν ὄντα.

ἐγίγνωσκέ με ὑβριστὴν ἂν ὄντα.

ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΕΥΚΤΙΚΗ

ὑβριστὴς ἂν εἴης.

λέγει ὡς ὑβριστὴς ἂν εἴην.

ἔλεγεν ὡςὑβριστὴς ἂν εἴην. B

νομίζει με ὑβριστὴν ἂν εἶναι

ἐνόμιζέ με ὑβριστὴν ἂν εἶναι.


γιγνώσκει με ὑβριστὴν ἂν ὄντα.

ἐγίγνωσκέ με ὑβριστὴν ἂν ὄντα.

Ρήματα
Εξάρτησης
λεκτικά, γνωστικά, αισθητικά, δηλωτικά, δεικτικά, αγγελτικά
και όσα
δηλώνουν μνήμη, ανάμνηση, μάθηση, αντίληψη.


δοξαστικά, λεκτικά,   γνωστικά, αισθητικά, δηλωτικά, δεικτικά, αγγελτικά και τα: ἐλπίζω, ὄμνυμι, προσδοκῶ,ἐπαγγέλλομαι, ὑπισχνοῦμαι,ἀπειλῶ κτλ.
γνωστικά, αισθητικά,   δηλωτικά, δεικτικά, αγγελτικά και όσα δηλώνουν μνήμη, ανάμνηση, μάθηση, αντίληψη, έλεγχο.
Οι ευθείες ερωτήσεις κρίσεως
Εξαρτώμενες από ρήματα που δηλώνουν
Γίνονται πλάγιες ερωτήσεις κρίσεως
τίς οὕτως εὐήθης ἐστίν;
[απλή οριστική]

ερώτηση
απόκριση
δήλωση
απόδειξη
αίσθηση
γνώση
άγνοια
θαυμασμό
αμφιβολία
αγωνία
σκέψη
εξέταση

Δημοσθένης ἐρωτᾷ ὅστις οὕτως εὐήθης ἐστίν.

Δημοσθένης ἤρετο ὅστις οὕτως εὐήθης εἴη. B
τίς οὕτως εὐήθης ἂν ἦν;
[δυνητική οριστική]

Δημοσθένης ἐρωτᾷ ὅστις οὕτως εὐήθης ἂν ἦν.

Δημοσθένης ἤρετο ὅστις οὕτως εὐήθης ἂν ἦν.





τίς οὕτως εὐήθης ἂν εἴη;
[δυνητική ευκτική]

Δημοσθένης ἐρωτᾷ ὅστις οὕτως εὐήθης ἂν εἴη.

Δημοσθένης ἤρετο ὅστις οὕτως εὐήθης ἂν εἴη. B

Ερωτηματικές αντωνυμίες & επιρρήματα
(ευθείες ερωτήσεις – ευθύς λόγος)
Αντίστοιχες
αναφορικές αντωνυμίες & επιρρήματα
(πλάγιες ερωτήσεις – πλάγιος λόγος)

τίς;
πότερος; (=ποιος από τους δύο;)
πόσος;
ποῖος; (=τι λογής;)
πηλίκος; (=πόσο μεγάλος ή ποιας ηλικίας;)
ποδαπός; (=από ποιον τόπο;)
ποῦ;
ποῖ; (=σε ποιο μέρος;)
πόθεν; (=από πού;)
πῇ; (=πού; Σε ποιο μέρος;)
πῶς;

ὅς, ὅστις
ὁπότερος
ὅσος, ὁπόσος
οἷος, ὁποῖος
ἡλίκος, ὁπηλίκος
ὁποδαπός
οὗ, ὅπου
οἷ, ὅποι
ὁπόθεν
ᾗ, ὅπῃ
ὡς, ὅπως
Ο πλάγιος λόγος της επιθυμίας
Οι εγκλίσεις της επιθυμίας (κύριες – ανεξάρτητες προτάσεις στον πλάγιο λόγο)
στον ευθύ λόγο
στον πλάγιο λόγο
Ρήματα εξάρτησης
Παραδείγματα
Τύποι του πλάγιου λόγου
Προστακτική

λέγε


κελευστικά

προτρεπτικά

συμβουλευτικά

παρακλητικά

βουλητικά

αιτητικά

ευχετικά

απαγορευτικά

αποτρεπτικά


κελεύει με λέγειν.

ἐκέλευε με λέγειν.
ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΟ
(ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΡΗΜΑ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ)
Αποτρεπτική προστακτική

μὴ ποιεῖτε

ἀπαγορεύει ἡμᾶς [μὴ (οὐ)] ποιεῖν.

ἀπηγόρευεν ἡμᾶς [μὴ (οὐ)] ποιεῖν.
Αποτρεπτική υποτακτική


μὴ ἀφῆτε



ἀπαγορεύει ἡμᾶς [μὴ (οὐκ)] ἀφεῖναι.

ἀπηγόρευεν ἡμᾶς [μὴ (οὐκ)] ἀφεῖναι.

Προτρεπτική υποτακτική

ἴωμεν εἰς τὴν πόλιν

παραινεῖ ἰέναι εἰς τὴν πόλιν.

παρῄνει ἰέναι εἰς τὴν πόλιν.
Ευχετική ευκτική

γένοιο πατρὸς εὐτυχέστερος

εὔχεται γενέσθαι με πατρὸς εὐτυχέστερον.

ηὔξατο γενέσθαι με πατρὸς εὐτυχέστερον.
Ο πλάγιος λόγος της επιθυμίας
Οι εγκλίσεις της επιθυμίας (ευθείες ερωτήσεις επιθυμίας στον πλάγιο λόγο)
στον ευθύ λόγο
στον πλάγιο λόγο
Ρήματα εξάρτησης
Παραδείγματα
Τύποι του πλάγιου λόγου
Απορηματική υποτακτική

ποῖ τράπωμαι;

Όσα δηλώνουν:
απορία
απόπειρα
σκέψη
φροντίδα
εξέταση
προσοχή
προφύλαξη

ἀπορῶ ὅποι τράπωμαι.


ἠπόρουν ὅποι τραποίμην. B
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑ ΠΛΑΓΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ

 Παρατηρήσεις:
(για τις κύριες προτάσεις κρίσεως από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο)
1.       Ο ρηματικός τύπος στον πλάγιο λόγο (ρήμα ειδικής προτάσεως ή ειδικό απαρέμφατο ή κατηγορηματική μετοχή) είναι του ίδιου χρόνου με αυτόν στον ευθύ λόγο. Στις περιπτώσεις του παρατατικού και του υπερσυντελίκου, που δεν υπάρχει απαρέμφατο και μετοχή, τοποθετούμε αντίστοιχα το απαρέμφατο και τη μετοχή του ενεστώτα και του παρακειμένου.
2.       Στην περίπτωση του ειδικού απαρεμφάτου συνήθως έχουμε ετεροπροσωπία σε σχέση με το ρήμα εξάρτησης. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, προσέχουμε το υποκείμενο του απαρεμφάτου να βρίσκεται σε αιτιατική.
3.       Στην περίπτωση της κατηγορηματικής μετοχής, προσέχουμε τον όρο στον οποίο αναφέρεται αυτή, ώστε να την τοποθετήσουμε στην ανάλογη με αυτόν πτώση.
4.       Το ἄν της δυνητικής οριστικής και ευκτικής του ευθέως λόγου διατηρείται στον πλάγιο λόγο σε κάθε περίπτωση (οπότε προκύπτει ειδική πρόταση με δυνητική έγκλιση, δυνητικό απαρέμφατο και δυνητική μετοχή).
5.       Η μετατροπή του ευθέως λόγου (κύριες προτάσεις κρίσεως) σε πλάγιο, με τη μορφή του ειδικού απαρεμφάτου ή της κατηγορηματικής μετοχής, πραγματοποιείται με τον ίδιο τρόπο, ανεξάρτητα από το ρήμα εξάρτησης (αν δηλαδή είναι αρκτικού ή ιστορικού χρόνου). Εκείνο που πρέπει να προσέξουμε είναι η κατηγορία στην οποία ανήκει το ρήμα αυτό, ανάλογα με τη  σημασία του, γιατί από αυτήν εξαρτάται και το είδος της μετατροπής που θα επιλέξουμε.
6.       Η δυνητική οριστική του ευθέως λόγου, στις κύριες προτάσεις κρίσεως, δεν επιδέχεται καμία μεταβολή στον πλάγιο λόγο σε ό,τι αφορά την έγκλιση (και φυσικά το χρόνο· Βλέπε παραπάνω παρατήρηση [1]). Το είδος του ρήματος εξάρτησης μας είναι αδιάφορο (αν είναι αρκτικού ή ιστορικού χρόνου).
7.       Η παρατήρηση [6] ισχύει και για τις περιπτώσεις της απλής οριστικής και της δυνητικής ευκτικής, μόνο όμως στην περίπτωση που το ρήμα εξάρτησης είναι αρκτικού χρόνου.
8.       Η απλή οριστική και η δυνητική ευκτική του ευθέως λόγου, στις κύριες προτάσεις κρίσεως, μετατρέπεται στον πλάγιο λόγο σε ευκτική του πλαγίου λόγου, όταν το ρήμα εξάρτησης είναι ιστορικού χρόνου (βλέπε στον πίνακα της σελίδας [2] τα παραδείγματα με το σύμβολο B · Και στην περίπτωση αυτή ισχύει η παρατήρηση [1]).
[Διευκρίνιση: η ευκτική του πλαγίου λόγου βρίσκεται πάντοτε στον εξαρτημένο λόγο και στις προτάσεις κρίσεως και στις προτάσεις επιθυμίας. Αναφέρεται σε γεγονότα του παρελθόντος και γι’ αυτό εξαρτάται πάντοτε από ρηματικό τύπο ιστορικού χρόνου. Δηλώνει υποκειμενική γνώμη ή ανεπιβεβαίωτη φήμη του παρελθόντος]. 
Οι κύριες – ανεξάρτητες ερωτηματικές προτάσεις κρίσεως
Οι ευθείες ερωτήσεις κρίσεως στον πλάγιο λόγο
Οι ευθείες ερωτήσεις κρίσεως εκφέρονται στον ανεξάρτητο λόγο με απλή οριστική, δυνητική οριστική και δυνητική ευκτική.
Οι ευθείες ερωτήσεις κρίσεως στον πλάγιο λόγο μετατρέπονται σε δευτερεύουσες πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις κρίσεως, εξαρτώμενες από ρήματα που δηλώνουν ερώτηση, απόκριση, δήλωση, απόδειξη, θαυμασμό, γνώση, άγνοια κ.ο.κ.  
Η οριστική και δυνητική ευκτική στις ευθείες ερωτήσεις κρίσεως, μετατρέπεται στις πλάγιες ερωτήσεις κρίσεως σε ευκτική του πλαγίου λόγου, όταν το ρήμα εξάρτησης είναι ιστορικού χρόνου (βλέπε στον πίνακα της σελίδας [4] τα παραδείγματα με το σύμβολο B). Σε κάθε άλλη περίπτωση η έγκλιση διατηρείται, ανεξάρτητα από το ρήμα εξάρτησης.
[Διευκρινήσεις: σε όλες τις περιπτώσεις διατηρείται στον πλάγιο λόγο ο χρόνος που είχε η ερώτηση στον ευθύ. Η ευθεία ερώτηση καταλήγει πάντα σε ερωτηματικό. Αυτό δε συμβαίνει ποτέ στην πλάγια ερώτηση].
Κατά τη μετατροπή μιας ευθείας σε πλάγια ερώτηση, η ερωτηματική αντωνυμία ή επίρρημα μετατρέπεται στην αντίστοιχη αναφορική, η οποία εισάγει πια την πλάγια ερώτηση κρίσεως (βλέπε στον πίνακα [β] της σελίδας [4] του παρόντος). 
Παρακολούθησε τους δύο παρακάτω πίνακες:
[ΠΙΝΑΚΑΣ Α] 
Παρατήρηση:
(για τις κύριες ερωτηματικές προτάσεις κρίσεως από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο) 
Το ἄν της δυνητικής οριστικής και ευκτικής του ευθέως λόγου διατηρείται στον πλάγιο λόγο σε κάθε περίπτωση (οπότε προκύπτει αντίστοιχα δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική πρόταση με δυνητική έγκλιση).
[ΠΙΝΑΚΑΣ Β] 
 Ο ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ
Στον ευθύ λόγο, έχουμε δύο (2) είδη κυρίων προτάσεων που ενδέχεται να εκφράζουν επιθυμία, ως προς το περιεχόμενό τους: α) τις κύριες – ανεξάρτητες προτάσεις επιθυμίας (καταφατικές ή αποφατικές) και β) τις ευθείες ερωτήσεις επιθυμίας (που είναι κι αυτές κύριες – ανεξάρτητες προτάσεις και στο τέλος τους έχουν πάντοτε ερωτηματικό).
Οι κύριες – ανεξάρτητες προτάσεις επιθυμίας (καταφατικές ή αποφατικές)
στον πλάγιο λόγο
Οι κύριες προτάσεις επιθυμίας (καταφατικές, αποφατικές) εκφέρονται στον ευθύ λόγο με όλες τις εγκλίσεις της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και αυτές, ανάλογα με το νόημα που εκφράζουν, έχουν διάφορες χαρακτηριστικές ονομασίες: ευχετική και απαγορευτική οριστική, προτρεπτική και αποτρεπτική υποτακτική, ευχετική ευκτική, αποτρεπτική και απλή προστακτική. 
Στην περίπτωση των κύριων προτάσεων επιθυμίας (καταφατικών ή αποφατικών), ανεξάρτητα της έγκλισης εκφοράς τους στον ευθύ λόγο, στον πλάγιο λόγο μετατρέπονται – σε κάθε περίπτωση – σε τελικό απαρέμφατο (για τα είδη των ρημάτων εξάρτησης σ’ αυτήν την περίπτωση, συμβουλέψου στη σελίδα [1] του παρόντος τη γενική σημείωση
Παρακολούθησε τον παρακάτω πίνακα:

Παρατηρήσεις:
(για τις κύριες προτάσεις επιθυμίας από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο)
1.       Οι κύριες προτάσεις επιθυμίας τρέπονται στον πλάγιο λόγο σε τελικό απαρέμφατο του αντίστοιχου χρόνου με το ρήμα της πρότασης στον ευθύ.
2.       Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στη σχέση ταυτοπροσωπίας ή ετεροπροσωπίας του τελικού απαρεμφάτου του πλαγίου λόγου επιθυμίας με το ρήμα εξάρτησης. Τις περισσότερες φορές πρόκειται για ετεροπροσωπία, αφού τα λόγια μας ή τα λόγια κάποιου άλλου μεταφέρονται στον πλάγιο λόγο από ένα τρίτο πρόσωπο. Δεν αποκλείεται όμως και η περίπτωση της ταυτοπροσωπίας, όταν το ίδιο πρόσωπο μεταφέρει τα δικά του λόγια σε κάποιον άλλον.
[Διευκρίνηση: τα ίδια ισχύουν και για την περίπτωση του ειδικού απαρεμφάτου του πλαγίου λόγου κρίσης, την οποία επεξεργαστήκαμε παραπάνω αναλυτικά].
Οι κύριες – ανεξάρτητες ερωτηματικές προτάσεις επιθυμίας 
Οι ευθείες ερωτήσεις επιθυμίας στον πλάγιο λόγο
Οι ευθείες ερωτήσεις επιθυμίας εκφέρονται στον ανεξάρτητο λόγο κυρίως με απορηματική υποτακτική.
Οι ευθείες ερωτήσεις επιθυμίας στον πλάγιο λόγο μετατρέπονται σε δευτερεύουσες πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις επιθυμίας, εξαρτώμενες από ρήματα που δηλώνουν απορία, απόπειρα, σκέψη, φροντίδα, εξέταση, προσοχή και προφύλαξη.  
Η απορηματική υποτακτική στις ευθείες ερωτήσεις επιθυμίας, μετατρέπεται στις πλάγιες ερωτήσεις επιθυμίας σε ευκτική του πλαγίου λόγου, όταν το ρήμα εξάρτησης είναι ιστορικού χρόνου (βλέπε στον παρακάτω πίνακα το παράδειγμα με το σύμβολο B). Σε περίπτωση που το ρήμα εξάρτησης είναι αρκτικού χρόνου η έγκλιση του ρήματος μένει αμετάβλητη. 
[Διευκρινήσεις: σε όλες τις περιπτώσεις διατηρείται στον πλάγιο λόγο ο χρόνος που είχε η ερώτηση στον ευθύ. Η ευθεία ερώτηση καταλήγει πάντα σε ερωτηματικό. Αυτό δε συμβαίνει ποτέ στην πλάγια ερώτηση].
Κατά τη μετατροπή μιας ευθείας σε πλάγια ερώτηση, η ερωτηματική αντωνυμία ή επίρρημα μετατρέπεται στην αντίστοιχη αναφορική, η οποία εισάγει πια την πλάγια ερώτηση κρίσεως (συμβουλέψου σχετικά τον πίνακα [β] στη σελίδα [4] του παρόντος).
Παρακολούθησε τον παρακάτω πίνακα:
Ο ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ – ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Βασικές Παρατηρήσεις:
(για τις δευτερεύουσες – εξαρτημένες προτάσεις από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο)
1.       Οι δευτερεύουσες – εξαρτημένες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, κατά τη μεταφορά τους από τον ευθύ λόγο στον πλάγιο, διατηρούν το επιρρηματικό είδος τους.
2.       Οι δευτερεύουσες – εξαρτημένες προτάσεις, αν εξαρτώνται από ρήμα αρκτικού χρόνου, στον πλάγιο λόγο διατηρούν αναλλοίωτα το χρόνο και την έγκλισή τους.
3.       Αν το ρήμα, από το οποίο εξαρτώνται στον πλάγιο λόγο, είναι ιστορικού χρόνου, τότε: α) η δυνητική οριστική, η δυνητική ευκτική και η οριστική αορίστου διατηρούνται πάντα στον πλάγιο λόγο· β) η απλή οριστική (όλων των άλλων χρόνων, πλην του αορίστου) ή η υποτακτική μετατρέπονται σε ευκτική του πλαγίου λόγου.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΣΤΟΝ ΕΥΘΥ
Βασικές Παρατηρήσεις:
(για τη μετατροπή του πλαγίου λόγου σε ευθύ)
Κατά τη μετατροπή του πλαγίου λόγου σε ευθύ γίνονται οι εξής μεταβολές:
1.       Η οριστική διατηρείται και στον ευθύ.
2.       Η ευκτική του πλαγίου λόγου μετατρέπεται σε οριστική ή υποτακτική.
3.       Η δυνητική οριστική διατηρείται.
4.       Η δυνητική ευκτική διατηρείται.
5.       Η απορηματική υποτακτική διατηρείται.
6.       Το ειδικό απαρέμφατο μετατρέπεται σε οριστική.
7.       Το τελικό απαρέμφατο μετατρέπεται σε προστακτική.
8.       Η κατηγορηματική μετοχή μετατρέπεται σε οριστική.
9.       Το ρήμα εξαρτήσεως παραλείπεται.
10.   Το πρόσωπο αλλάζει.
ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΗΜΣΕΙΣΕΙΣ
1.       Σε κάθε άσκηση μεταβολής του ευθέως λόγου σε πλάγιο ή και το αντίστροφο, χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην αλλαγή των προσώπων κατά τη μετατροπή.
2.       Ο πλάγιος λόγος (ιδίως της κρίσης) συνεχίζεται και ύστερα από ισχυρό σημείο στίξης (τελεία, άνω τελεία, ερωτηματικό), εκφερόμενος συνήθως με ειδικό απαρέμφατο.
3.       Αν ο συγγραφέας θέλει να παρουσιάσει τον πλάγιο λόγο ή την εξαρτώμενη απ’ αυτόν πρόταση ως αντικειμενική γνώμη (αντικειμενική παράσταση), χρησιμοποιεί οριστική ή υποτακτική, αντί της ευκτικής του πλαγίου λόγου.

στις Νοεμβρίου 09, 2012
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

"Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν' ανάψει"

"Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει ν' ανάψει"

Συνολικές προβολές σελίδας

Δημοφιλείς αναρτήσεις

  • ΣΥΝΔΕΤΙΚΕΣ-ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ, ΠΕΡΙΟΔΩΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ
    Συχνά στο γραπτό λόγο μας δε δυσκολευόμαστε στην εύρεση των επιχειρημάτων και των αποδεικτικών στοιχείων αλλά στη σωστή σύνδεση και σύνθεσ...
  • ΚΛΙΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΝΩΜΑΛΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
    Πιο κάτω ακολουθεί η κλίση μερικών χαρακτηριστικών ανωμάλων ρημάτων της αρχαίας ελληνικής. Πιο συγκεκριμένα θα κλίνουμε τα ρήματα:  ἄγω, ἀγ...
  • ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ.
    Ακολουθούν ασκήσεις επανάληψης της γραμματικής και του συντακτικού  της αρχαίας ελληνικής! Καλή εξάσκηση!
  • ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ. ΘΕΩΡΙΑ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
    Ακολουθεί θεωρία και μεθοδολογία για την ανάλυση των ιστορικών πηγών και τρία παραδείγματα εφαρμογής για τους υποψηφίους της Ομάδας π...
  • ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΛΥΚΕΙΟΥ
    Ακολουθούν λεξιλογικές ασκήσεις για το μάθημα  Έκθεση-Έκφραση λυκείου! Καλή εξάσκηση!
  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΤΑΞΗΣ
    Ακολουθούν κριτήρια αξιολόγησης στην Αρχαία ελληνική γλώσσα Α΄, Β΄, Γ΄ γυμνασίου.
  • ΣΧΟΛΕΣ ΜΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
    Οι μαθητές της Γ΄Λυκείου της θεωρητικής κατεύθυνσης σε λίγο καιρό θα βρεθούν μπροστά στη βάσανο της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου...
  • ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΦΟΡΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΦΟΡΜΑ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
    Ακολουθεί φόρμα έκθεσης γενικής εκτίμησης σχολικής μονάδας και φόρμα ετήσιας έκθεσης αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας καθώς και ενδεικτικά...
  • ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΔΗΣ)
      Ειδικές προτάσεις Εισάγονται:  α) με το ὅτι (αντικειμενική κρίση-πραγματικό γεγονός)          β) με το ὡς(υποκειμενική κρίση) ...
  • ΟΙ ΑΡΧΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΚΥΡΙΟΤΕΡΩΝ ΑΝΩΜΑΛΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
      ἀ γγέλλω , ἤ γγελλον, ἀ γγελ ῶ , ἤ γγειλα, ἤ γγελκα, ἠ γγέλκειν·  ἀ γγέλλομαι , ἠ γγελλόμην, ἀ γγελο ῦ μαι &  ἀ γγελθήσομαι ,...

Πληροφορίες για μένα

Η φωτογραφία μου
ΠΕΤΡΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
ΠΕΡΑΜΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΗΠΕΙΡΟΣ, Greece
Γεννήθηκα στη Σκούπα Άρτας. Τελείωσα το δημοτικό στη Σκούπα και το Γυμνάσιο και το Λύκειο στην Άρτα. Το 1986 φοιτητής στη Φιλοσοφική Ιωαννίνων και το 1990 αποφοίτησα. Από το 1992 φροντιστήρια στην Άρτα και από το 1993 περιπλανώμενος αναπληρωτής σε όλη την Ελλάδα: Ευρυτανία, Κομοτηνή, Πάτρα. Το 2001 διορίστηκα μόνιμος στη Φλώρινα και υπηρέτησα ακόμα σε Κοζάνη, Κω, Ηγουμενίτσα, Γιάννενα. Από το 2013 ως το 2017 ήμουν Διευθυντής στο Γενικό Λύκειο Μετσόβου. Από το 2017 ως το 2023 ήμουν Διευθυντής στο Γυμνάσιο Δελβινακίου. Από τον Ιούλιο του 2023 είμαι διευθυντής στο Γυμνάσιο Κόνιτσας. Από το 2021 είμαι απόφοιτος και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων. Όποιος θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου τα e- mail μου είναι: pioter.milonas@gmail.com petromilonas@yahoo.gr
Προβολή πλήρους προφίλ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ►  2021 (1)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
      • ►  Δεκ 27 (1)
  • ►  2019 (1)
    • ►  Μαΐου (1)
      • ►  Μαΐ 19 (1)
  • ►  2018 (2)
    • ►  Φεβρουαρίου (1)
      • ►  Φεβ 25 (1)
    • ►  Ιανουαρίου (1)
      • ►  Ιαν 14 (1)
  • ►  2017 (2)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
      • ►  Δεκ 03 (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
      • ►  Μαρ 09 (1)
  • ►  2016 (7)
    • ►  Οκτωβρίου (1)
      • ►  Οκτ 12 (1)
    • ►  Αυγούστου (3)
      • ►  Αυγ 08 (2)
      • ►  Αυγ 05 (1)
    • ►  Ιουνίου (1)
      • ►  Ιουν 11 (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (2)
      • ►  Φεβ 26 (1)
      • ►  Φεβ 22 (1)
  • ►  2015 (3)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
      • ►  Σεπ 13 (1)
    • ►  Ιουλίου (1)
      • ►  Ιουλ 03 (1)
    • ►  Απριλίου (1)
      • ►  Απρ 04 (1)
  • ►  2014 (56)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
      • ►  Δεκ 26 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (3)
      • ►  Νοε 14 (1)
      • ►  Νοε 09 (1)
      • ►  Νοε 07 (1)
    • ►  Οκτωβρίου (5)
      • ►  Οκτ 31 (1)
      • ►  Οκτ 19 (1)
      • ►  Οκτ 17 (1)
      • ►  Οκτ 15 (1)
      • ►  Οκτ 05 (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (5)
      • ►  Σεπ 26 (1)
      • ►  Σεπ 25 (1)
      • ►  Σεπ 20 (1)
      • ►  Σεπ 19 (2)
    • ►  Αυγούστου (2)
      • ►  Αυγ 31 (1)
      • ►  Αυγ 01 (1)
    • ►  Ιουλίου (10)
      • ►  Ιουλ 29 (1)
      • ►  Ιουλ 27 (1)
      • ►  Ιουλ 26 (1)
      • ►  Ιουλ 23 (1)
      • ►  Ιουλ 22 (1)
      • ►  Ιουλ 21 (1)
      • ►  Ιουλ 10 (1)
      • ►  Ιουλ 09 (1)
      • ►  Ιουλ 07 (2)
    • ►  Ιουνίου (2)
      • ►  Ιουν 21 (1)
      • ►  Ιουν 13 (1)
    • ►  Μαΐου (4)
      • ►  Μαΐ 30 (1)
      • ►  Μαΐ 22 (1)
      • ►  Μαΐ 16 (1)
      • ►  Μαΐ 04 (1)
    • ►  Απριλίου (3)
      • ►  Απρ 25 (1)
      • ►  Απρ 12 (1)
      • ►  Απρ 10 (1)
    • ►  Μαρτίου (8)
      • ►  Μαρ 27 (1)
      • ►  Μαρ 26 (1)
      • ►  Μαρ 23 (1)
      • ►  Μαρ 20 (1)
      • ►  Μαρ 15 (1)
      • ►  Μαρ 12 (1)
      • ►  Μαρ 08 (1)
      • ►  Μαρ 04 (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (8)
      • ►  Φεβ 26 (1)
      • ►  Φεβ 25 (1)
      • ►  Φεβ 15 (1)
      • ►  Φεβ 14 (1)
      • ►  Φεβ 11 (1)
      • ►  Φεβ 07 (1)
      • ►  Φεβ 05 (1)
      • ►  Φεβ 02 (1)
    • ►  Ιανουαρίου (5)
      • ►  Ιαν 27 (1)
      • ►  Ιαν 26 (1)
      • ►  Ιαν 18 (1)
      • ►  Ιαν 13 (1)
      • ►  Ιαν 12 (1)
  • ►  2013 (229)
    • ►  Δεκεμβρίου (6)
      • ►  Δεκ 27 (1)
      • ►  Δεκ 19 (1)
      • ►  Δεκ 13 (1)
      • ►  Δεκ 12 (1)
      • ►  Δεκ 08 (1)
      • ►  Δεκ 06 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (10)
      • ►  Νοε 30 (2)
      • ►  Νοε 26 (1)
      • ►  Νοε 16 (1)
      • ►  Νοε 15 (1)
      • ►  Νοε 09 (1)
      • ►  Νοε 08 (1)
      • ►  Νοε 06 (1)
      • ►  Νοε 02 (2)
    • ►  Οκτωβρίου (15)
      • ►  Οκτ 28 (1)
      • ►  Οκτ 25 (2)
      • ►  Οκτ 23 (1)
      • ►  Οκτ 21 (1)
      • ►  Οκτ 20 (1)
      • ►  Οκτ 19 (1)
      • ►  Οκτ 18 (1)
      • ►  Οκτ 16 (1)
      • ►  Οκτ 09 (1)
      • ►  Οκτ 07 (1)
      • ►  Οκτ 05 (1)
      • ►  Οκτ 04 (2)
      • ►  Οκτ 02 (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (14)
      • ►  Σεπ 30 (1)
      • ►  Σεπ 28 (1)
      • ►  Σεπ 27 (2)
      • ►  Σεπ 26 (1)
      • ►  Σεπ 24 (1)
      • ►  Σεπ 21 (1)
      • ►  Σεπ 18 (1)
      • ►  Σεπ 09 (1)
      • ►  Σεπ 06 (2)
      • ►  Σεπ 04 (2)
      • ►  Σεπ 03 (1)
    • ►  Αυγούστου (9)
      • ►  Αυγ 31 (2)
      • ►  Αυγ 30 (1)
      • ►  Αυγ 27 (1)
      • ►  Αυγ 26 (1)
      • ►  Αυγ 09 (1)
      • ►  Αυγ 08 (1)
      • ►  Αυγ 02 (1)
      • ►  Αυγ 01 (1)
    • ►  Ιουλίου (20)
      • ►  Ιουλ 30 (1)
      • ►  Ιουλ 27 (2)
      • ►  Ιουλ 24 (1)
      • ►  Ιουλ 23 (1)
      • ►  Ιουλ 22 (1)
      • ►  Ιουλ 21 (2)
      • ►  Ιουλ 19 (1)
      • ►  Ιουλ 17 (1)
      • ►  Ιουλ 15 (1)
      • ►  Ιουλ 13 (1)
      • ►  Ιουλ 12 (1)
      • ►  Ιουλ 11 (1)
      • ►  Ιουλ 10 (1)
      • ►  Ιουλ 09 (1)
      • ►  Ιουλ 08 (1)
      • ►  Ιουλ 06 (1)
      • ►  Ιουλ 05 (2)
    • ►  Ιουνίου (26)
      • ►  Ιουν 30 (2)
      • ►  Ιουν 28 (2)
      • ►  Ιουν 26 (1)
      • ►  Ιουν 25 (1)
      • ►  Ιουν 21 (1)
      • ►  Ιουν 20 (1)
      • ►  Ιουν 18 (1)
      • ►  Ιουν 17 (1)
      • ►  Ιουν 15 (1)
      • ►  Ιουν 14 (2)
      • ►  Ιουν 13 (2)
      • ►  Ιουν 12 (1)
      • ►  Ιουν 10 (2)
      • ►  Ιουν 09 (1)
      • ►  Ιουν 07 (1)
      • ►  Ιουν 06 (1)
      • ►  Ιουν 05 (1)
      • ►  Ιουν 03 (2)
      • ►  Ιουν 02 (1)
      • ►  Ιουν 01 (1)
    • ►  Μαΐου (23)
      • ►  Μαΐ 31 (1)
      • ►  Μαΐ 29 (1)
      • ►  Μαΐ 27 (1)
      • ►  Μαΐ 26 (2)
      • ►  Μαΐ 25 (1)
      • ►  Μαΐ 23 (1)
      • ►  Μαΐ 22 (1)
      • ►  Μαΐ 20 (3)
      • ►  Μαΐ 19 (1)
      • ►  Μαΐ 17 (2)
      • ►  Μαΐ 15 (1)
      • ►  Μαΐ 13 (1)
      • ►  Μαΐ 11 (1)
      • ►  Μαΐ 10 (2)
      • ►  Μαΐ 07 (2)
      • ►  Μαΐ 06 (1)
      • ►  Μαΐ 02 (1)
    • ►  Απριλίου (39)
      • ►  Απρ 28 (2)
      • ►  Απρ 26 (1)
      • ►  Απρ 25 (2)
      • ►  Απρ 24 (1)
      • ►  Απρ 23 (2)
      • ►  Απρ 22 (2)
      • ►  Απρ 21 (1)
      • ►  Απρ 20 (1)
      • ►  Απρ 19 (1)
      • ►  Απρ 18 (2)
      • ►  Απρ 17 (2)
      • ►  Απρ 16 (1)
      • ►  Απρ 15 (1)
      • ►  Απρ 14 (3)
      • ►  Απρ 13 (1)
      • ►  Απρ 12 (1)
      • ►  Απρ 11 (2)
      • ►  Απρ 10 (4)
      • ►  Απρ 08 (2)
      • ►  Απρ 07 (1)
      • ►  Απρ 06 (2)
      • ►  Απρ 05 (1)
      • ►  Απρ 03 (1)
      • ►  Απρ 02 (1)
      • ►  Απρ 01 (1)
    • ►  Μαρτίου (31)
      • ►  Μαρ 29 (2)
      • ►  Μαρ 28 (3)
      • ►  Μαρ 24 (1)
      • ►  Μαρ 22 (1)
      • ►  Μαρ 21 (1)
      • ►  Μαρ 20 (2)
      • ►  Μαρ 19 (1)
      • ►  Μαρ 18 (1)
      • ►  Μαρ 17 (2)
      • ►  Μαρ 15 (2)
      • ►  Μαρ 14 (3)
      • ►  Μαρ 13 (1)
      • ►  Μαρ 12 (1)
      • ►  Μαρ 11 (2)
      • ►  Μαρ 10 (1)
      • ►  Μαρ 08 (1)
      • ►  Μαρ 05 (3)
      • ►  Μαρ 02 (1)
      • ►  Μαρ 01 (2)
    • ►  Φεβρουαρίου (22)
      • ►  Φεβ 26 (1)
      • ►  Φεβ 24 (1)
      • ►  Φεβ 23 (2)
      • ►  Φεβ 22 (1)
      • ►  Φεβ 18 (3)
      • ►  Φεβ 17 (1)
      • ►  Φεβ 16 (1)
      • ►  Φεβ 15 (1)
      • ►  Φεβ 14 (1)
      • ►  Φεβ 13 (1)
      • ►  Φεβ 11 (1)
      • ►  Φεβ 10 (2)
      • ►  Φεβ 07 (1)
      • ►  Φεβ 04 (1)
      • ►  Φεβ 03 (2)
      • ►  Φεβ 02 (1)
      • ►  Φεβ 01 (1)
    • ►  Ιανουαρίου (14)
      • ►  Ιαν 31 (2)
      • ►  Ιαν 28 (1)
      • ►  Ιαν 26 (1)
      • ►  Ιαν 24 (1)
      • ►  Ιαν 20 (1)
      • ►  Ιαν 18 (1)
      • ►  Ιαν 17 (1)
      • ►  Ιαν 15 (1)
      • ►  Ιαν 14 (1)
      • ►  Ιαν 10 (1)
      • ►  Ιαν 09 (1)
      • ►  Ιαν 07 (1)
      • ►  Ιαν 04 (1)
  • ▼  2012 (27)
    • ►  Δεκεμβρίου (15)
      • ►  Δεκ 28 (1)
      • ►  Δεκ 27 (1)
      • ►  Δεκ 21 (1)
      • ►  Δεκ 19 (1)
      • ►  Δεκ 17 (1)
      • ►  Δεκ 16 (1)
      • ►  Δεκ 15 (1)
      • ►  Δεκ 14 (2)
      • ►  Δεκ 10 (1)
      • ►  Δεκ 08 (3)
      • ►  Δεκ 07 (2)
    • ▼  Νοεμβρίου (10)
      • ►  Νοε 30 (1)
      • ►  Νοε 27 (2)
      • ►  Νοε 26 (1)
      • ►  Νοε 25 (1)
      • ►  Νοε 16 (2)
      • ►  Νοε 15 (1)
      • ►  Νοε 14 (1)
      • ▼  Νοε 09 (1)
        • O ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
    • ►  Αυγούστου (1)
      • ►  Αυγ 25 (1)
    • ►  Απριλίου (1)
      • ►  Απρ 01 (1)
  • ►  2011 (3)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
      • ►  Δεκ 18 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
      • ►  Νοε 06 (1)
    • ►  Αυγούστου (1)
      • ►  Αυγ 22 (1)

Ετικέτες

  • ΑΓΝΩΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
  • ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Α΄ Β΄ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄
  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ Β΄ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • Β΄
  • Β΄ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • Γ΄ ΤΑΞΗΣ
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ
  • ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
  • ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ VIDEO
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΕΚΦΡΑΣΗ- ΕΚΘΕΣΗ
  • ΕΞΥΠΝΑ ΑΝΕΚΔΟΤΑ
  • ΘΕΑΤΡΟ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΡΤΑ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΠΡΕΒΕΖΑ
  • ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Α΄
  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ
  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
  • ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ
  • ΛΑΤΙΝΙΚΑ
  • ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
  • Ν. ΓΛΩΣΣΑ: Α΄ Β΄ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • Ν. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ Β΄ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • Ν. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ Β΄ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
  • ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ Β΄ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
  • ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΑ
  • ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
  • ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
  • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
  • ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΑ
  • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΕΙΚΟΝΕΣ

Αναγνώστες


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ,ΤΗ ΖΩΗ
ΠΕΡΑΣΤΕ. ΑΝΟΙΧΤΑ ΕΙΝΑΙ!

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ EPIRUS BLOGS



ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

ΟN LINE

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TV


Programma TV

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

πρόγνωση καιρού από το weather.gr

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΝΙΤΣΑΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΝΙΤΣΑΣ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

Εορτολόγιο  

ΦΙΛΟΙ ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ

Ας επικοινωνούμε διαδικτυακά μέχρι οι συγκυρίες να μας επιτρέψουν να βρεθούμε από κοντά.

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΟΧΥΡΑ ΜΠΙΖΑΝΙΟΥ

ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΗΠΕΙΡΟ

ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΗΠΕΙΡΟ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ-ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ-ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
ΜΟΛΥΒΔΟΣΚΕΠΑΣΤΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΙ

ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΙ
ΠΑΜΒΩΤΙΔΑ ΛΙΜΝΗ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΣΟΥΛΙ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΣΟΥΛΙ
ΤΟ ΚΟΥΓΚΙ

ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΥΜΟΙ

ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΥΜΟΙ
ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΩΓΩΝΙ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΩΓΩΝΙ
ΜΝΗΜΕΙΟ ΜΑΧΗΤΗ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑ. ΚΑΛΠΑΚΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΚΟΝΙΤΣΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΚΟΝΙΤΣΑ
ΡΑΦΤΙNΓΚ ΣΤΟΝ ΑΩΟ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΖΑΓΟΡΙ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΖΑΓΟΡΙ
Η ΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΒΡΑΔΕΤΟΥ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΜΕΤΣΟΒΟ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΜΕΤΣΟΒΟ
ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΑΝΗΛΙΟΥ ΜΕΤΣΟΒΟΥ

ΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ

ΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΑΠΟ ΜΠΡΟΥΝΤΖΟ ΚΑΙ ΑΣΗΜΙ

Η λίστα ιστολογίων μου

  • Φιλολογικός Ιστότοπος
    Εν αναμονή των αποτελεσμάτων - Εν αναμονή των αποτελεσμάτων Λεπτομέρειες για τη δημιουργία κωδικού ασφαλείας υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την υποβολή Μηχανογραφικών Δελτίων – Άνοιξε η ...
    Πριν από 15 ώρες
  • ΦΙΛΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΚΑΛΩΝΤΑΣ
    Αποχαιρετιστήριο Πάρτι στο Βαλταδώρειο Γυμνάσιο! - Το απόγευμα της Δευτέρας 16 Ιουνίου η αυλή του Βαλταδωρείου Γυμνασίου μετατράπηκε σε έναν χώρο γιορτής και χαράς, καθώς φιλοξένησε την τελετή αποφοίτη...
    Πριν από 1 ημέρα
  • ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ
    "Η τελειότητα", Vincentzo Latronico - αγοράστε το εδώ: https://www.booktalks.gr/logotexnia/italiki-logotexnia/italiki-pezografia/italiki-pezografia-muthistorima/i-teleiotita.html Η τελει...
    Πριν από 4 ημέρες
  • Περισπωμένη
    Γ΄ Λυκείου 2025 -
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Φωτόδεντρο
    ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2025 Γιώργος Ιωάννου - « Εξαίσια αστική μας κοινωνία» « Ανεβαίνω στο γραφείο κι αμέσως ζαρώνει η καρδιά μου. Οι α...
    Πριν από 2 εβδομάδες
  • ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
    ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΗΜΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ - Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β3, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στο μάθημα της Ιστορίας και...
    Πριν από 3 εβδομάδες
  • Θέματα Ελληνικής Ιστορίας
    Παρουσίαση βιβλίων: Μεταξάς εναντίον Τσαλδάρη: η άγνωστη αντιβενιζελική σύγκρουση (1924-1928) και Το αιματηρό συλλαλητήριο της 9ης Δεκεμβρίου 1923 (στην ΕΣΗΕΑ 27.5.2025 και ώρα 19.00). -
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • φιλολογικές διαδρομές
    ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" στιχ. 280-331 - *ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» στιχ.280~331* *ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ* https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/B_Lyk_Antigone/02_280-331.htm *ΚΡ*. Παῦσαι, πρὶν ...
    Πριν από 4 μήνες
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΣΚΟΥΠΑΣ (ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΣΚΟΥΠΑΣ)
    - [image: Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.]
    Πριν από 2 χρόνια
  • ΝΕΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΚΑΙ ΗΠΕΙΡΟ,ΠΡΕΒΕΖΑ, ΑΡΤΑ,ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
    Όλγα Γεροβασίλη : Ζητάμε την απομείωση των χρεών που συσσωρεύονται στην αγορά από τα lockdown και την πτώση του τζίρου - Η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη, μέσω της Κυριακάτικης Kontranews υποστηρίζει πως η κυβέρνηση ψήφισε έναν «ψεύτικο» ...
    Πριν από 4 χρόνια
  • Oξύνοια - Φιλολογικός Πολυχώρος
    "Επιλογή επαγγέλματος" Επίλογος Ομιλίας - "Επιλογή επαγγέλματος" Επίλογος Κλείνοντας, ας μην απογοητευόμαστε από
    Πριν από 5 χρόνια
  • Giouliblog, το ιστολόγιο της έκθεσης
    ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΓΕΛ 2019 - [image: selected image] *[Επίκληση των αξιών της δημοκρατίας]* Χρειάζεται μια απάντηση στο βασικό ερώτημα που άκουσα να επαναλαμβάνεται συχνά, κυρίως...
    Πριν από 6 χρόνια
  • EpirusPost.gr - Ειδήσεις από τα Ιωάννινα και την Ήπειρο
    2.697 μαθητές στην Ήπειρο, διεκδικούν θέση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.. Ομαλά η έναρξη των πανελλαδικών - [image: eksetaseis pan17] 2.697 μαθητές από τα Γενικά Λύκεια της Ηπείρου, διεκδικούν θέση στα Ανώτατα και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας....
    Πριν από 8 χρόνια
  • ΑΠΟΡΙΕΣ φιλο...λογικής φύσεως
    Με τα παιδιά του Δήμου Αργιθέας - Αναδημοσιεύω την παρακάτω δημοσίευση για τους εξής λόγους: Πρώτον, διότι πιστεύω πολύ στις δράσεις έξω από το σχολικό περιβάλλον πόσο μάλλον όταν πρόκειτα...
    Πριν από 8 χρόνια
  • ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ
    - Παλαιοχώρι.
    Πριν από 8 χρόνια
  • Στο μυαλό ενός Φιλολόγου
    "Τυφλόμυγα" Ευγενία Φακίνου - Η "Τυφλόμυγα" είναι ένα μυθιστόρημα της Ευγενίας Φακίνου που εκδόθηκε το 2000 με έναν τίτλο σαφώς παιχνιδιάρικο. Παραπέμπει σε παιχνίδι παιδικό. Μονάχα ...
    Πριν από 8 χρόνια
  • Έκθεση σημαίνει Εκτίθεμαι!
    Προβλήματα στο χώρο της εργασίας - * Προβλήματα στο χώρο της εργασίας * from *sokaniak*
    Πριν από 8 χρόνια
  • Λογοτεχνικό Καφενείο
    Σωτήρης Γάκος - Η σωστή γωνία και άλλα διηγήματα μια κριτική προσέγγιση - Η Σωστή Γωνία και άλλα διηγήματα του Σωτήρη Γάκου Ο Κώστας Μπραβάκης έπειτα από δυο ποιητικές συλλογές (Εικοσιτέσσερα πρελούδια, δώδεκα σπουδές και επτά πι...
    Πριν από 10 χρόνια
  • Μαθήματα Ελληνικής Ιστορίας
    Η ιστορία μιας απλής ιδέας - Θέμα Έκθεσης - *Η ιστορία μιας απλής ιδέας* Πήραν φωτιά, λέει, τα φωτοαντιγραφικά της Βουλής την περασμένη Παρασκευή το απόγευμα, όταν κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο. Οι υπά...
    Πριν από 10 χρόνια
  • "The Garden"
    You Rule! - Στο:ειδήσεις-ενημέρωση, Social Studies Tagged: Πολιτική, You Rule
    Πριν από 10 χρόνια
  • Σκέπτεσθαι
    Χάσμα γενεών, κριτήριο αξιολόγησης - *Κείμενο 1. Το χάσμα των γενεών * (...)Το κυρίαρχο, όμως, που απειλεί τον πολιτισμό μας είναι η διαφαινόμενη έχθρα μεταξύ των γενεών. Η στάση σημαντικο...
    Πριν από 11 χρόνια
  • Λογοτεχνία κατεύθυνσης
    Εις το επανιδείν - Ολοκληρώσαμε και για φέτος την ύλη στην τάξη. Μένουν κάποιες επαναλήψεις, μερικά παράλληλα, κάποιες κατευθύνσεις και συμβουλές για τις εξετάσεις. Ήταν η 4...
    Πριν από 13 χρόνια
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ: "ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ", Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ - ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
    ΙΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930) - ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΔΩ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΤΑΒ 1 ΕΔΩ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΤΑΒ 2 ΕΔΩ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΤΑΒ 3 ΕΔΩ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ Τ...
    Πριν από 15 χρόνια
  • Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού
    -
Εμφάνιση 10 Εμφάνιση όλων

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΠΑΝΙΑΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΠΑΝΙΑΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ
ΑΡΑΧΘΟΣ-ΤΕΧΝΗΤΗ ΛΙΜΝΗ ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΔΕΛΒΙΝΑΚΙ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΓΕΦΥΡΙΑ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΓΕΦΥΡΙΑ
ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ ΣΤΟΝ ΑΩΟ

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΙΠΠΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΑΧΕΡΟΝΤΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΣΚΟΥΠΑ ΑΡΤΑΣ

ΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

ΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
ΓΙΑΝΝΙΩΤΙΚΑ ΑΣΗΜΙΚΑ

ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΜΟΝΟΛΙΘΙ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

ΤΟΠΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΤΟΠΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΔΡΑΚΟΛΙΜΝΗ-ΣΜΟΛΙΚΑΣ

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΤΑΝΗΣ-ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΠΟΤΑΜΙΑ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΠΟΤΑΜΙΑ
ΤΟ ΡΩΜΑΪΚΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΛΟΥΡΟ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΑΡΧΟΝΤΙΚΑ

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΑΡΧΟΝΤΙΚΑ
ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΣΤΟ ΤΣΕΠΕΛΟΒΟ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΓΙΑΝΝΕΝΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
ΙΤΣ ΚΑΛΕ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΑΡΤΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΑΡΤΑ
ΤΟ ΡΟΛΟΪ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΛΙΜΑΝΙ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΡΕΒΕΖΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΡΕΒΕΖΑ
ΣΑΪΤΑΝ ΠΑΖΑΡ-ΠΡΕΒΕΖΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΕΡΑΜΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΕΡΑΜΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΣΠΗΛΑΙΟ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΣΚΟΥΠΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΣΚΟΥΠΑ ΑΡΤΑΣ
ΕΙΚΟΝΟΣΤΑΣΙ ΣΤΗ ΣΚΟΥΠΑ ΑΡΤΑΣ
  • Αρχική σελίδα
Θέμα Υδατογράφημα. Από το Blogger.